3 Cara Mudah Halang Pembentukan Semula Jeragat Degil

Untuk pengetahuaan semua, pigmentasi atau Kita selalu panggil jeragat mengambil masa 10-20 tahun untuk terbentuk oleh itu lebih baik Kita menghalang Dari sekarang. Iyela Kan lama nak membentuk mestila lama nak Menghilangkan.

Tips untuk menghalang Dari pembentukan jeragat.

1. Halang dari terdedah kepada sinaran UV secara berlebihan

Elakkan Dari berada dibawah sinaran matahari terlampau lama. Ingat waktu mendung Dan hujan pun ada sinaran UV apatah lagi kalau hari cerah Dan panas terik. Lagu2 Malaysia ni Kan cuaca khatulistiwa ala2 tepi pantai. Jadi faham2 la ye.

Lagi satu sebenarnya sinaran UV boleh tembus baju Kita. Jadi sebaiknya pakai la topi, sunglasses, seluar panjang dan baju lengan panjang.

Dapat bayangkan kalau baju pun boleh tembus apentah lagi muka Kita Yang tidak ditutupi apa-apa. Sebab Tu jeragat banyak berlaku dimuka.

Salah satu punca jeragat adalah kerana umur Yang semakin meningkatkan. Selalunya jeragat  dialami oleh Mereka yang berumur 35 ke atas. Apabila umur meningkat, kulit menjadi lebih Nipis, warna tak sekata Dan kusam. Oleh itu jeragat lebih mudah untuk di lihat.

Pengambilan makanan yang tinggi antioksidan boleh membantu Dalam memperbaiki keadaan kulit. Bukan itu saja malah antioksidan mampu memperlambatkan proses penuaan kulit anda Dan menghalang Dari pembentukan jeragat.

2. Gunakan krim menghalang cahaya matahari atau selalu panggil ‘sunblock’

Memang susah nak elak sinaran matahari. Tak mungkin Kita nak duduk je Dalam rumah tak keluar ke mana-mana. (Tapi sebenarnya kat rumah pun ada je sinaran UV tapi kurangla.
Oleh itu amat penting untuk anda gunakan sunblock ye. Sunblock dapat menghalang jumlah sinar UV Yang tembusi kulit Kita. Walaupun anda ke ofis dekat dan pejabat pun berhawa dingin, anda tetap digalakkan untuk memakai sunblock.
Guna sunblock dengan SPF Yang Sesuai ye janganla ke pantai dengan sunblock Yang sama ke pejabat. Kepanasan cuaca pun dah pasti berbezakan.

3. Pengambilan makanan yang mengandungi antioksidan

Vitamin C adalah antara vitamin semulajadi yang dapat memperbaiki kulit kesan dari sinaran UV yang berfungsi sebangai sunblock semulajadi dan mempunyai kandungan antioksidan yang tinggi.
#hilangkanjeragat #jeragat #antioksidan #puncajergat #atasijeragat #masalahkulit #kulitcaNTik #tfadzlinabeauty #jeragatsukarhilang #jeragatdegil #ubatjeragat #krimjeragat #petuamoden #petuaatasijeragat #petuamudah, #vitamin #kulitsihat #kecantikan #vitamin